Na de uitvaart

Een week na de uitvaart maak ik met de familie een afspraak om elkaar te ontmoeten. Hoe kijkt u terug op het afscheid? Hoe heeft u mijn begeleiding ervaren? 

Waar loopt u tegenaan, heeft u hulp nodig op financieel gebied. Voor problemen op emotioneel gebied kan ik doorverwijzen naar de juiste hulpverlening. Als extra service schakel ik http://www.nunazorg.nl/ in. Zij nemen contact met u op om te bespreken of u nog ergens hulp bij nodig hebt.

Misschien loopt u tegen problemen aan met computer, tablet of mobiele telefoon van de overledene. Kunt u niet bij bestanden, contactgegevens of foto's.  Daarvoor kan ik http://www.digitalenazorg.nl/ voor u inschakelen.
Digitale Nazorg geeft na een overlijden antwoord op alle vragen op digitaal gebied. Van het toegankelijk maken van allerlei soorten gegevens  tot het opzeggen van social media en online diensten. 

De overledene kan ook gebruik hebben gemaakt van social media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram en heeft misschien zelfs een eigen webpagina. Wilt u de gegevens kunnen inzien of erover kunnen beschikken, of wenst u ze juist te beëindigen? Hoe moet u dat doen, op welke wijze en bij wie?

Toegang tot apparatuur

Vaak is het moeilijk voor nabestaanden om toegang tot al die digitale informatie te krijgen door het ontbreken van wachtwoorden van dergelijke diensten of de gebruikte computer(s). Bij mobiele telefoons en tablets ontbreken bijvoorbeeld pin- of toestelcodes waardoor deze apparatuur én informatie niet meer toegankelijk is. Dan is het goed om te weten dat u een beroep kunt doen op de professionals van Digitale Nazorg.
 

Bekijk hier de brochure